روغن

درباره خواص روغن زیتون برای مو چه می دانید؟

خواص روغن زیتون برای مو

به احتمال زیاد شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که دوست دارند از خواص روغن زیتون برای تقویت موها استفاده کنند. در این فرصت می توانید با خواص روغن زیتون و نحوه استفاده از آن برای مو بیشتر آشنا شوید.

آیا روغن زیتون خوراکی برای مو مفید است؟

یکی از سوالاتی که معمولا در مورد خواص روغن زیتون مطرح می‌ شود فواید آن برای مو است. روغن زیتون خوراکی از جمله محصولاتی است که برای مو بسیار مفید هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای حفظ سلامت و تقویت موهایشان از این روغن محبوب و پرخاصیت استفاده می ‌کنند. به عنوان مثال شوره سر را می توان با استفاده از روغن زیتون فوق بکر درمان کرد. به این منظور کافیست روغن زیتون را با اسانس گل رز یا اسطوخودوس مخلوط کنید. ماساژ پوست سر با استفاده از این ترکیب می تواند منجر به درمان شوره سر شود. علاوه بر این به سلامت موها کمک کرده و آنها را شفاف تر می کند. فواید روغن زیتون برای مو شامل موارد متعددی می شود که در ادامه مطلب درباره برخی از آنها صحبت خواهیم کرد.

فواید روغن زیتون برای مو

فواید روغن زیتون برای مو باعث می شود این محصول گزینه مناسبی برای تقویت موها و رفع مشکلات مختلف آنها به حساب آید. در اینجا به چند مورد از فواید استفاده از روغن زیتون برای موها اشاره می شود.

زیبا و پرپشت شدن موها

داشتن موهای زیبا و پرپشت احساس بسیار خوب و خوشایندی را در ما به وجود می آورد. تقویت موی سر یکی از راهکارهایی است که موها را زیبا می کند و برای پرپشت تر شدن آنها مفید است. استفاده از روغن زیتون می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

ادامه مطلب  روغن گیری در شیراز

خاصیت نرم کنندگی مو

یکی دیگر از فواید روغن زیتون برای مو تاثیر مثبت آن در نرم و براق شدن موهاست. روغن زیتون این خاصیت را دارد که به عنوان نرم کننده مو استفاده شود. زمانی که روغن زیتون جذب موهای شما می شود آنها را نرم تر و براق تر می کند. همچنین بعد از استفاده از این محصول متوجه می شوید که موهایتان در مقایسه با قبل بسیار راحت تر حالت به خود می گیرند.

رفع موخوره

موخوره از جمله معضلاتی است که برای موی سر بسیاری از افراد ایجاد می شود. این مشکل ممکن است به دلایل مختلف به طور مثال به علت خشکی هوا بروز پیدا کند. یکی از اقداماتی که در رفع موخوره موثر واقع می شود استفاده از خواص روغن زیتون است. در واقع روغن زیتون را باید به عنوان نسخه خانگی درمان موخوره معرفی کرد.

برای درمان موخوره به کمک روغن زیتون می توان انتهای موها را با استفاده از مقداری روغن ماساژ داد. توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص روغن زیتون در رفع موخوره ابتدا باید سر موهایی را که دچار موخوره هستند قیچی کنید. سپس با ماساژ انتهای موها به کمک روغن زیتون می توانید از ایجاد موخوره مجدد در آنها پیشگیری کنید.

خواص روغن زیتون

مرطوب شدن موها

کسانی که از خشکی موهایشان شکایت دارند به کمک خواص روغن زیتون می توانند مشکل موی سر را برطرف کنند. روغن زیتون موی سر را هیدراته می‌ کند و باعث کنترل رطوبت آن می شود. به این ترتیب موها مرطوب شده و وز آنها کنترل می شود.

پیشگیری از سفید شدن موها

پیشگیری از سفید شدن موی سر هم یکی دیگر از خواص روغن زیتون برای موهاست. تقویت مو با این روغن می ‌تواند مانع از سفید شدن زودرس موی سر شود. ماسک موهایی که با استفاده از روغن زیتون تهیه می شوند در این زمینه کاربرد دارند. سفید شدن موها به کمک این ماسک‌ ها به تاخیر می ‌افتد.

خواص روغن زیتون برای مو و ابرو

خواص روغن زیتون برای مو علاوه بر آن که به رشد موها کمک می ‌کند باعث مستحکم شدن ریشه مو نیز می شود. اگر می خواهید موی سر، مژه ها و ابروهایتان را به کمک طب سنتی تقویت کنید روغن زیتون انتخاب مطلوبی برای شما خواهد بود.

ادامه مطلب  فواید روغن زیتون و کندر برای لاغری شکم

روغن زیتون اصل و خالص دارای یکسری ترکیبات مغذی است که موهای ابرو و مژه را نرم می ‌کنند. این ترکیبات می توانند مانع از ریزش موی مژه و ابرو شوند. جالب است بدانید حتی خوردن دانه زیتون هم باعث رطوبت رسانی به موها و ناخن ها می شود. از جمله خواص روغن زیتون باید به وجود ویتامین‌ های A و E در آن اشاره کرد. ویتامین A و E موجود در روغن زیتون به ضخیم تر شدن تارهای مو کمک می کند.

طریقه استفاده از روغن زیتون برای مو

جهت استفاده از فواید روغن زیتون برای مو می توان انواع ماسک مو را به کمک آن تهیه کرد. این کار در خانه به راحتی قابل انجام است. در این فرصت با دو مورد از ماسک موهای خانگی که روغن زیتون در ترکیب آنها به کار می‌ رود آشنا خواهید شد.

ماسک موی روغن زیتون گرم

اگر می ‌خواهید از خواص روغن زیتون برای مو بهره مند شوید کافیست ماسک روغن زیتون گرم را در خانه تهیه کنید. استفاده از این ماسک به نرم و حالت دار شدن موهایتان کمک می ‌کند. برای تهیه این ماسک مو به مقدار کافی از روغن زیتون خالص نیاز خواهید داشت که باید روی حرارت گرم شود. قرار دادن روغن زیتون به مدت ۲۰ ثانیه در ماکروویو آن را به خوبی گرم می کند. بعد از آن که ماسک مو آماده شد ساقه موها را به کمک آن چرب کنید. سپس موهایتان را جمع کرده و کلاه پلاستیکی را روی سرتان بگذارید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید موها را با شامپوی مخصوص بشویید.

خواص روغن زیتون

 

ماسک موی روغن زیتون و آبلیمو

ماسک موی روغن زیتون و آبلیمو برای رفع مشکلاتی مانند ریزش مو و شوره سر مفید است. برای درست کردن این ماسک مو روغن زیتون را با آب و آبلیموی تازه ترکیب کنید که مقدار هر یک از آنها هم باید ۲ قاشق غذاخوری باشد. سپس موها را به ماسک مو آغشته کرده و اجازه دهید که حدود ۲۰ دقیقه با حوله پوشانده شوند. بعد از گذشت این مدت می توانید به کمک شامپوی ملایم موها را بشویید. توصیه می شود ماسک موی روغن زیتون و آبلیمو برای رفع ریزش و شوره سر در هر هفته یک مرتبه استفاده شود.

ادامه مطلب  روغن سیاهدانه در شیراز

مضرات روغن زیتون برای مو

خوشبختانه استفاده از روغن زیتون برای مو مضرات قابل توجهی ندارد. برای استفاده از این محصول و بهره مند شدن از خواص خوب آن تنها باید به یکسری نکات مهم دقت داشت. قبل از این که بخواهید از خواص روغن زیتون برای پوست و مو استفاده کنید ابتدا باید پوستتان را بشناسید. معمولا از خواص روغن زیتون خوراکی برای حل مشکل کسانی که موهایشان آسیب دیده یا پوست خشکی دارند استفاده می شود. اگر پوست کف سر شما چربی بالایی دارد بهتر است از روغن زیتون استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد شوره سر می شود.

ممکن است بعضی افراد نسبت به روغن زیتون حساسیت داشته باشند. این دسته از افراد در صورت استفاده از روغن زیتون دچار خارش در پوست سر یا بدنشان می شوند و امکان دارد لکه های قرمز در این نواحی ایجاد شود. از طرف دیگر چرب کردن پوست کف سر با روغن زیتون در بعضی افراد باعث جوش زدن پوست می شود. گاهی هم استفاده از روغن زیتون برای تقویت مژه ها و ابروها باعث به وجود آمدن گل مژه و جوش می شود.

سوالات متداول

روغن زیتون باعث از بین بردن موخوره می شود؟

خواص روغن زیتون برای رفع موخوره به توانایی آن جهت پیشگیری از ایجاد موخوره اشاره دارد. در واقع با استفاده از روغن زیتون می توان از ایجاد موخوره جدید در موها جلوگیری کرد. راه حلی که برای از بین بردن موخوره فعلی پیشنهاد می ‌شود کوتاه کردن سر موهاست.

روغن زیتون از ریزش ابرو جلوگیری می کند؟

بله، استفاده از روغن زیتون رویش ابروها را سریع تر کرده و باعث رویش دوباره ابروهای ریخته می شود.

روغن زیتون را چطور برای تقویت موها استفاده کنیم؟

چرب کردن موها با استفاده از روغن زیتون اصل و خالص موها را تقویت می کند. همچنین برای بهره مندی از خواص روغن زیتون می توان انواع ماسک مو را به کمک آن تهیه و استفاده کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید