روغن

راهنمای کامل روغن‌های آشپزی

انواع روغن های آشپزی

راهنمای کامل روغن‌های آشپزی + فواید و کاربردها

روغن ها اساس بسیاری از دستور العمل های مورد علاقه هستند و نقش مهمی در تکنیک های مختلف پخت و پز دارند، از تفت دادن و سرخ کردن تا برشته کردن و پختن.

در حالی که بسیاری از دستور العمل ها مشخص می کنند که از کدام روغن استفاده شود، برخی از آنها اینطور نیستند. باور کنید یا نه، ممکن است در واقع با آزمایش چیزی غیر از آنچه که برای آن نیاز است، یک وعده غذایی عالی دریافت کنید.

 

در اینجا مروری بر فواید سلامتی و بهترین استفاده از روغن های پخت و پز رایج می کنیم.

 

روغن درمانی یکی از مواردی است که سال هاست توسط پزشکان در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از مردم نیز آن را برای درمان های خانگی استفاده می کنند. به همین جهت خرید انواع روغن درمانی در شیراز بسیار مورد توجه واقع می شود. بر اساس تجربیات و تحقیقات انجام شده، بدن برای انجام فعالیت های روزانه خود و سلامت جسمی، به میزان معینی از چربی نیاز دارد که به دلایل مختلفی مانند نوع پوست، سبک زندگی غیر استاندارد، رژیم غذایی نامناسب و موارد دیگر، ممکن است این چربی را دریافت نکند.

 

روغن های آشپزی

روغن های آشپزی: فواید سلامتی، نقاط دود و بهترین استفاده ها

 

  1. روغن زیتون فوق بکر

احتمالاً شناخته شده ترین و پرمصرف ترین روغن پخت و پز، روغن زیتون فوق بکر یا EVOO، شهرت خود را به عنوان یک چربی سالم و همه کاره به دست آورده است. به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی، چربی های سالم برای قلب و پیوندهایی با پیشگیری از سرطان، انتخابی عالی است.

 

به دلیل این مزایا، و در دسترس بودن گسترده آن، ممکن است متوجه شوید که از EVOO برای هر نوع تهیه غذا استفاده می کنید.

ادامه مطلب  فواید روغن زیتون و کندر برای لاغری شکم

اما نقطه دود پایین آن (دمایی که در آن شروع به تحلیل رفتن و انتشار رادیکال های آزاد مضر می کند) به این معنی است که همیشه بهترین روغن برای پخت و پز نیست – حداقل در دمای بالاتر از 375 درجه فارنهایت (191 درجه سانتیگراد) پخت نمی شود.

به همین دلیل، EVOO اغلب برای غذاهای سردتر مانند دیپ، سالاد و سس توصیه می شود.

 

در یک ظرف مات در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

  1. روغن زیتون سبک

روغن زیتون فوق بکر ممکن است بیشترین توجه را در دنیای روغن زیتون به خود جلب کند، اما این روغن زیتون حاوی بسیاری از همان خواص تقویت کننده سلامتی است.

 

روغن زیتون سبک دارای نقطه دود بسیار بالاتری در حدود 470 درجه فارنهایت (243 درجه سانتیگراد) است. بنابراین، برای پخت و پز در دمای بالا، مانند تفت دادن، کباب کردن و کباب کردن، ایده آل تر است.

 

روغن زیتون سبک را می توان در پخت نیز استفاده کرد، اما توجه داشته باشید که طعم آن ممکن است بی نظیر باشد. و گول اسمش را نخورید. این روغن زیتون کالری کمتری نسبت به انواع دیگر ندارد.

در یک ظرف مات در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن های آشپزی

 

  1. روغن نارگیل

مانند بسیاری از روغن های دیگر، نارگیل در دو نوع وجود دارد: تصفیه شده یا تصفیه نشده (همچنین به عنوان “بکر” شناخته می شود).

 

روغن نارگیل تصفیه شده دارای نقطه دود 450 درجه فارنهایت (232 درجه سانتیگراد) است. برای تفت دادن یا برشته کردن خوب عمل می کند و طعم خنثی و سبک نارگیلی دارد.

 

از سوی دیگر، روغن نارگیل بکر طعم نارگیل را ارائه می دهد و می تواند در دمای تا 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) استفاده شود. هر دو نیز برای پخت با نسبت 1:1 برای کره یا روغن های دیگر مناسب هستند.

ادامه مطلب  خواص روغن نارگیل

در ظرف شیشه ای در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های آشپزی

 

  1. کانولا و سایر روغن های گیاهی

در حال حاضر روغن کانولا یکی از مواد اصلی آشپزخانه است که در دهه 1970 توسط محققان دانشگاه مانیتوبا ساخته شد.

 

در حالی که روغن‌های گیاهی دیگر از ترکیبی از سبزیجات به دست می‌آیند، روغن کانولا همیشه از گیاهان کلزا به دست می‌آید.

 

فرآیند تصفیه روغن های کانولا و سایر روغن های گیاهی طعم خنثی و نقطه دود متوسط تا بالای 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتی گراد) را به آنها می دهد. این باعث می شود آنها برای سرخ کردن، سرخ کردن، کباب کردن، سرخ کردن و پختن مفید باشند.

 

در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

روغن کانولا

روغن کلزا یکی از روغن های آشپزی

 

  1. روغن آووکادو

اگر بدانید که آووکادو مملو از چربی‌های تک غیراشباع سالم است، تعجب نخواهید کرد که بدانید روغن آن‌ها نیز همینطور است.

 

علاوه بر محتوای بالای این چربی‌های خوب، روغن آووکادو دارای بالاترین نقطه دود شناخته شده در بین روغن‌های گیاهی است – 520 درجه فارنهایت (271 درجه سانتیگراد) برای تصفیه شده و تا 480 درجه فارنهایت (249 درجه سانتیگراد) برای تصفیه نشده. این روغن برای سرخ کردن، تفت دادن، کباب کردن و کباب کردن است.

 

روغن آووکادو یک روغن حامل در نظر گرفته می شود که به طعم های دیگر اجازه می دهد تا بدرخشند، اگر طعم ملایم را ترجیح می دهید، نسخه تصفیه شده را انتخاب کنید.

 

برای نگهداری بیشتر در جای خنک و تاریک یا در یخچال نگهداری شود.

 

  1. روغن بادام زمینی

دلیلی وجود دارد که روغن بادام زمینی اغلب در غذاهای تایلندی، چینی و سایر غذاهای آسیایی استفاده می شود. نوع تصفیه شده، با نقطه دود 450 درجه فارنهایت (232 درجه سانتیگراد)، به طرز شگفت انگیزی برای سرخ کردن در دمای بالا مفید است.

ادامه مطلب  روغن گیری در شیراز

 

همچنین در سرخ کردن مواد زیاد به خوبی کار می‌کند، به همین دلیل است که صنایع غذایی برای سرخ کردن موادی مانند سیب‌زمینی سرخ کرده و مرغ سرخ‌شده به شدت به آن متکی هستند.

 

از طرف دیگر، روغن بادام زمینی تصفیه نشده دارای نقطه دود 320 درجه فارنهایت (160 درجه سانتیگراد) است. برای طعم بیشتر آن را به سس ها یا مارینادها اضافه کنید

در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

 

  1. روغن کنجد

روغن کنجد ممکن است قهرمان گمنام مورد نیاز آشپزی شما باشد. با داشتن مقدار زیادی چربی های تک غیراشباع و آنتی اکسیدان ها، با روغن زیتون به عنوان یک انتخاب سالم برای پخت و پز رقابت می کند.

 

نقطه دود متوسط ​​از 350 تا 400 درجه فارنهایت (177 تا 204 درجه سانتیگراد) به این معنی است که می توان از آن در سرخ کردن و سرخ کردن و همچنین اضافه کردن طعم به عنوان چاشنی استفاده کرد.

 

آن را در یخچال نگهداری کنید.

 

روغن کنجد

روغن کنجد یکی از روغن های آشپزی

 

معرفی “روغن مارکت” مرهم در شیراز

روغن مارکت مرهم بزرگترین فروشگاه تولید محصولات سالم در ایران، تولید روغن زیتون، کنجد، آفتابگردان و بیش از 100 نوع روغن دیگر و ارده طبیعی و انواع کره های گیاهی از جمله خدمات روغن مارکت مرهم می باشد. خدمات این روغن مارکت به صورت زیر می باشد:

  1. تولید روغن خوراکی نظیر روغن کنجد و روغن زیتون
  2. تولید روغن دارویی شامل روغن سیاه دانه، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن آرگان
  3. تولید شیره انگور، شیره سیب، شیره خرما و شیره انجیر
  4. تولید کره بادام زمینی، کره پسته، کره فندق و کره تخمه آفتاب گردان
  5. تولید ارده طلایی، ارده سفید و ارده سبوس‌دار

فروشگاه روغن مارکت مرهم

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “راهنمای کامل روغن‌های آشپزی

  1. ساره گفت:

    در این فروشگاه روغن گیری کنجد و نارگیل انجام میشه؟

    1. oilmarham گفت:

      سلام بله – هر دو محصول یعنی روغن گیری کنجد در شیراز و روغن گیری نارگیل در شیراز در فروشگاه روغن مارکت مرهم در دسترس می باشد.

  2. مهسا گفت:

    روغن کنجد بهتره یا روغن زیتون؟

    1. oilmarham گفت:

      روغن زیتون مواد مغذی بیشتری نسبت به روغن کنجد دارد. اما هر کدام از این روغن‌های گیاهی کاربردی دارند. از آنجایی که روغن کنجد کمی حساسیت‌زاست و ممکن است مصرف مداوم آن برای بعضی از افراد ایجاد مشکل کند، پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف روزانه خود از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید