عسل

با مهم‌ترین خواص عسل طبیعی آشنا شوید!

خاصیت عسل طبیعی

خرید عسل طبیعی در شیراز نیازمند شناخت نوع آن و مراجعه به مراکز معتبر عرضه کننده دارد. در شیراز به علت شرایط آب و هوایی مناسب، هر ساله انواع مختلف این محصول عرضه می شود. خرید عسل طبیعی اصل طی چند سال گذشته به علت خشک سالی های اخیر در تمامی مناطق شیراز امکان پذیر نخواهد بود. شیراز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران با سوغاتی های فراوان یکی از مراکز مهم خرید و فروش محصولات ارگانیک و طبیعی می باشد. با فرا رسیدن پاییز در شیراز، فصل برداشت عسل های کوهی نیز آغاز می شود.

قیمت عسل طبیعی بسیار متنوع و از استاندارد کلی پیروی نمیکند. قیمت خرید عسل طبیعی شیراز بسته به نوع عسل بسیار متغیر است. گران ترین نوع عسل شیراز، نمونه های کوهی و وحشی هستند که هر ساله به کشورهای عربی نیز صادر می شوند.

خاصیت عسل طبیعی در شیراز

عسل، خوراکی شفابخش ذکر شده در قرآن کریم، خاصیت فراوان دارد. با توجه شرایط آب و هوا، پوشش گیاهی و نوع گل‌های مختلف، هر منطقه عسل متفاوت و مخصوص به خود را دارد. عسل طبیعی حاوی قندهای گلوکز، ساکارز، مالتوز و فروکتوز است که پس از مصرف به قندهای ساده‌تر و انرژی‌بخش تبدیل می‌شود. ترکیبات عسل طبیعی شامل ویتامین‌ها، لیپیدها، مواد معدنی، کربوهیدارت‌ها و آنزیم‌ها، منجر به ایجاد خواص درمانی عسل می‌شوند.
خواص عسل طبیعی، قابل شمارش نیست. در ایران و بسیاری از کشورهای خارجی، هم اکنون، برای درمان بیماری و رنج، این خوراکی شفابخش تجویز می‌شود. بنابراین عسل درمانی یکی از موضوعات پرطرفدار روز دنیا در بحث پزشکی و سلامت است.

ادامه مطلب  خاکشیر و عسل برای لاغری

فواید عسل طبیعی

فواید و خواص عسل طبیعی، امروزه بر کسی پوشیده نیست. عسل به عنوان یک خوراکی کامل، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن، انرژی بخش و مفرح، داروی معجزه‌گر و هدیه پاک طبیعت به آدمی شناخته می‌شود. در دنیای پزشکی نیز از عسل، بهره بسیار می‌برند. درمان آکنه، کاهش سرفه، رفع مشکلات خواب، رفع شوره سر، درمان سوختگی، رفع تبخال، جلادهنده و رطوبت‌دهنده پوست، بهبود دیابت، کاهش رفلاکس اسید معده، تقویت معده و دستگاه گوارشی، رفع مشکلات لثه، درمان اگزما و تنظیم کلسترول خون و … تنها بخش کوچکی از فواید عسل طبیعی برای سلامتی انسان است.

ویژگی عسل طبیعی

هر چند عسل طبیعی، خواص شگفت‌آور بی‌نظیری دارد، عسل مصنوعی و تقلبی، نیز به همان نسبت، عوارض و ضررهای جبران‌ناپذیری دارد. برا تشخیص تفاوت عسل طبیعی و تقلبی نیاز به دانستن چند راهکار کلی دارید. هر چند تشخیص دقیق عسل‌های تقلبی، در آزمایشگاه‌های غذایی و کنترل کیفی انجام می‌شود اما شما با دقت و توجه، می‌توانید عسل اصل را تشخیص دهید.

خواص عسل طبیعی

عسل طبیعی در شیراز

خواص انواع عسل

عسل، انواع بسیار دارد. خواص انواع عسل متناسب با نوع شهد گل و گیاه استفاده شده توسط زنبور، مشخص می‌شود. در ادامه با انواع عسل و خواص آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

• عسل کنار: مقوی، انرژی‌زا، کاهنده حرارت بدن، تقویت‌کننده مو، مقوی اعصاب، بهبود زخم
• عسل آویشن: ضد باکتریایی، رفع سوزش گلو، بهبود التهاب معده، افزایش انرژی، منبع آنتی‌اکسیدان
• عسل مرکبات: جلوگیری از سرطان، تقویت قلب، بهبود سنگ کلیه، حفظ شادابی پوست
• عسل چهل گیاه: بهبود دستگاه گوارشی، تنفسی، بهبود جریان خون، مقوی اعصاب
• عسل گون: درمان بی خوابی، کنترل کم خونی، بهبود زخم‌های ریه، کمک به هضم غذا
• عسل یونجه: پروبیوتیک طبیعی، ضد مسمومیت، ضد التهاب و حساسیت
• عسل شوید: رفع مشکلات کبدی، برطرف‌کننده عفونت
• عسل گشنیز: افزایش شیر مادران، تقویت قلب، تسکین دندان درد
• عسل اقاقیا: کاهش قند خون، کاهش وزن، بهبود عملکرد ورزشی
• عسل مریم گلی: ضد اسپاسم، تب‌ بر
• عسل سیاه‌دانه: درمان بیماری‌های معده، ضد سرطان
• عسل زرشک: کاهش کلسترول، درمان اسهال
• عسل کتیرا: درمان سرماخوردگی و سرفه، تقویت‌کننده حافظه
• عسل رازیانه: درمان مشکلات بینایی، رفع برونشیت
• عسل اکالیپتوس: درمان عفونت های دستگاه ادراری، منبع ویتامین
• عسل خارشتر: درمان سردرد و تقویت مغز
• عسل مانوکا: تسکین دل درد
• عسل وحشی: مبارزه با سوءهاضمه
• عسل اسطوخودوس: درمان اسپاسم‌های عصبی و تشنج

خواص انواع عسل

عسل طبیعی اصل در شیراز

خواص عسل طبیعی و خاصیت آن برای مردان و زنان

از دیرباز، تمدن‌های مختلف نسبت به مصرف خوراکی و دارویی عسل اقدام می‌کردند. و از آن زمان‌، متوجه شدند مصرف عسل برای مردان و زنان در سنین مختلف، آثار مفید فراوان دارد. تنظیم هورمون‌ها، افزایش طول عمر، رفع مشکلات کبدی، قلبی، عروقی و افزایش میل جنسی از خواص عسل طبیعی است. شما می‌توانید با آشنایی با انواع مختلف این محصول و خواص آن‌ها، عسل‌های متنوعی را برای سلامت جسم خود مصرف کنید.

ادامه مطلب  از کجا عسل طبیعی بخریم؟

معرفی بهترین مرکز فروش عسل طبیعی اصل

روغن مارکت مرهم بهترین و معتبر ترین تولید کننده انواع عسل های طبیعی و اصل در شیراز است که با داشتن سابقه درخشان و همچنین کیفیت بالای محصولات ذائقه و توجه مشتریان را به خود جلب نماید. این مرکز با بهرمندی از جدید ترین دستگاه و تجهیزات با کیفیت ترین محصولات را تولید می نماید، همچنین این مرکز علاوه بر خوراکی های صبحانه در زمینه تولید انواع میان وعده های خوشمزه مانند کره آجیلی، کره بادام زمینی (نرم، زبر)، کره پسته، کره فندق، کره بادام درختی، کره کنجد، کره بادام هندی، کره گردو، ارده، روغن ارده طلایی، ارده سفید و … نیز فعالیت دارد.

مهمترین خواص عسل طبیعی

در این قسمت به ذکر تنها برخی از مهم‌ترین و شگفت‌آورترین خواص عسل طبیعی اشاره می‌کنیم:

  1.  خواص خوراکی و تغذیه‌ای ویژه به عنوان یک غذای کامل با کالری مناسب
  2.  خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی
  3.  بازگشت انرژی از دست رفته بدن
  4.  تقویت حافظه، افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز و اعصاب
  5.  کاربردهای درمانی هم‌چون بهبود زخم
  6.  تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن
  7.  ضد سرطان
  8.  تنظیم اشتها و کنترل وزن
  9.  موثر بر سلامت عمومی بدن

خواص عسل طبیعی و فواید مصرف آن

برای بهره‌مندی از خواص عسل طبیعی شما می‌توانید آن را به شیوه‌های مختلف مصرف کنید. به عنوان مثال ترکیب عسل با یک نوشیدنی گرم، می‌تواند سیستم تنفسی شما را بهبود ببخشد و از سرفه و گلو درد بکاهد. هم‌چنین تهیه یک شربت با ترکیب عسل و آب لیموی تازه، علاوه بر خوشمزگی، می‌تواند سرماخوردگی و سرفه را بهبود ببخشد. می‌توان عسل طبیعی را به دم‌نوش‌های مختلف اضافه کرد و آن‌ها را قبل از خواب نوشید. این‌گونه هم خواب راحتی تجربه خواهید کرد و هم از فواید این خوراکی دل‌چسب و شفابخش بهره‌مند می‌شوید.

تفاوت عسل طبیعی و تقلبی

عسل در شیراز

خواص عسل طبیعی برای زنان

مصرف عسل طبیعی برای زنان در دوران بارداری، شیردهی و پس از آن بسیار سودمند است. رفع عفونت‌های زنانه، کاهش آلرژی‌های فصلی، بهبود خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش اضطراب و افزایش باروری از خواص عسل خوب برای زنان است. به هر حال با توجه به خواص عسل طبیعی و فواید آن، بهتر است در مصرف این خوراکی ویژه، زیاده‌روی نشود. چون مصرف بیش از اندازه، موجب تبدیل خواص سودمند به آثار مضر می‌شود.

ادامه مطلب  عسل طبیعی شکرک میزند!

 

عسل چهل گیاه از شهد گل های مختلف تولید می شود و دارای خواص و موادمغذی بسیاری است. خرید عسل چهل گیاه یا عسل چندگیاه علاوه بر دارا بودن مواد مغذی زیاد، خاصیت دارویی و درمانی دارد و درمان بسیاری از بیماری هاست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید