عسل

عسل طبیعی شکرک میزند!

بررسی این که آیا عسل طبیعی شکرک میزند؟

آیا عسل طبیعی شکرک میزند؟ یکی از مباحثی که در آن اختلاف نظر بسیار است، شکرک زدن عسل است. در مورد این که عسل طبیعی شکرک میزند، افراد به دو گروه زیر دسته بندی می شوند:

  1.  گروه اول: چند سالی است که فروشندگان سودجو سعی می کنند که علت شکرک زدن عسل را طبیعی جلوه داده و با استفاده از این ترفند، فروش خود را هم زیاد کنند.
  2.  گروه دوم: این گروه افرادی هستند که علت شکرک زدن عسل را، در تغذیه ی زنبور عسل با آب و شکر دانسته و معتقد هستند که این عسل مرغوب نبوده و عسل تقلبی و شکری است.

آیا عسل طبیعی شکرک میزند و یا عسل های تقلبی شکرک میزنند؟

آیا از طریق شکرک زدن می توان به خوب و یا بد بودن عسل پی برد؟

با توجه به این موارد، فروشندگان عسل، اقدام به انجام کاری می کنند که عسل دیگر شکرک نزند. به این صورت که آن ها با انجام پروسه ای به نام رس گیری و یا رس کشی موجب از بین رفتن آنزیم دیاستاز عسل می شوند. البته با از بین رفتن این آنزیم، عسل خاصیت درمانی خود را از دست می دهد. برای همین خاطر باید از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید عسل طبیعی نمایید. روغن مارکت مرهم با داشتن تمامی محصولات مرغوب و معتبر در خدمت مشتریان خود هم به صورت حضوری در شیراز و هم به صورت سفارش اینترنتی می باشد.

ادامه مطلب  خاکشیر و عسل برای لاغری

علت شکرک زدن عسل طبیعی چیست؟

آیا عسل طبیعی شکرک میزند یا نه؟ دلیل اصلی شکرک زدن عسل طبیعی به خاطر فاکتورهایی است که در عسل موجود می باشند. این فاکتورها به صورت زیر هستند:

  1.  گلوکز
  2.  فروکتوز
  3.  ساکارز
  4.  دیاستاز
  5.  و…

منظور از دیاستاز، ماده و آنزیم هایی می باشند که زنبور عسل آن ها را به عسل می افزاید. در صورتی که عسل تحت هیچ شرایطی شکرک نزد، تقریبا می توان گفت آنزیم دیاستاز در عسل وجود ندارد. 80 درصد عسل طبیعی از قندهای طبیعی تشکیل شده است. شکرک بستن هم خاصیت همه ی مواد اشباع از قند می باشد. همین امر موجب می شود که ابهاماتی در مورد شکرک زدن عسل به وجود بیاید. برای همین خاطر نه می توان گفت که آیا عسل طبیعی شکرک میزند و نه می توان گفت که عسل غیر اصل و تقلبی شکرک می زند.

احتمال این که عسلی که شکرک میزند، عسل طبیعی باشد، ولی در این مورد هم ابهاماتی در مورد تغذیه ی صحیح زنبورها به صورت غیر طبیعی وجود دارد. از طرف دیگر هم اگر عسل تحت هیچ شرایطی شکرک نزند، یک جای کار ایراد دارد. چون عسل تولید شده از شهد گیاهان می باشد و باید نهایتا دو یا سه سال بعد رس ببندد (شکرک بزند)، چون در صورتی که رس نبندد، به احتمال زیاد یا این ماده عسل نیست یا این که خواص خود را از دست داده است.

عوامل تاثیر گذار در شکرک زدن عسل:

در پاسخ به این سوال که آیا عسل طبیعی شکرک میزند، می توان گفت که عسل برخی از گیاهان خیلی دیرتر شکرک می زند. شیوه ی شکرک بستن عسل طبیعی خاص است و نباید آن را با دیگر عسل های فرآوری شده و مصنوعی اشتباه گرفت. برای همین خاطر کسی تا به امروز عسلی را که در سوپرمارکت و یا فروشگاه فروخته می شود را ندیده که شکرک بزند. البته برخی از عواملی هم هستند تاثیر زیادی بر شکرک زدن عسل دارند، عوامل تاثیر گذار در شکرک زدن عسل به شرح زیر می باشند:

  1.  رطوبت: اگر عسل در محیطی مرطوب قرار بگیرد، رطوبت منجر به شکرک زدن عسل می شود.
  2.  دما: دمای داخلی کندو 35 درجه است و زمانی که عسل در دمای پایین قرار بگیرد، زودتر شکرک می زند.
  3.  مواد خارجی معلق در عسل: در صورتی که عسل خامی که حرارت ندیده را خریداری کرده اید و برخی مواد مانند موم و یا اجساد زنبور مرده و یا گرده ی گل در آن وجود داشته باشد، این مواد موجب تسریع فرایند شکرک زدن عسل می شود.
ادامه مطلب  خواص عسل و سیاه دانه

تشخیص عسل طبیعی و اصل در شیراز با نمونه های تقلبی یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید عسل طبیعی اصل مورد توجه قرار می گیرد. توجه داشته باشید افراد سودجو زیادی وجود دارند که با استفاده از ترکیبات قندی مضر، عسل تقلبی را با قیمت خیلی کمتر به فروش می رسانند و به کسب سود و در آمد می پردازند.

برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی باید از یک مرکز و مجموعه معتبر خرید نمایید.


قیمت عسل طبیعی بسیار متنوع و از استاندارد کلی پیروی نمیکند. قیمت خرید عسل طبیعی شیراز بسته به نوع عسل بسیار متغیر است. گران ترین نوع عسل شیراز، نمونه های کوهی و وحشی هستند که هر ساله به کشورهای عربی نیز صادر می شوند.

بهترین فروشگاه عسل اصل در شیراز

روغن مارکت مرهم بهترین و معتبر ترین تولید کننده انواع عسل های طبیعی و اصل در شیراز است که با داشتن سابقه درخشان و همچنین کیفیت بالای محصولات ذائقه و توجه مشتریان را به خود جلب نماید. این مرکز با بهرمندی از جدید ترین دستگاه و تجهیزات با کیفیت ترین محصولات را تولید می نماید، همچنین این مرکز علاوه بر خوراکی های صبحانه در زمینه تولید انواع میان وعده های خوشمزه مانند کره آجیلی، کره بادام زمینی (نرم، زبر)، کره پسته، کره فندق، کره بادام درختی، کره کنجد، کره بادام هندی، کره گردو، ارده، روغن ارده طلایی، ارده سفید و … نیز فعالیت دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید