عسل

بهترین عسل چه عسلی است؟

چگونه می توان فهمید که بهترین عسل چه عسلی است؟

زنبورهای عسل از شهد گل و گیاهان، عسل درست می کنند. عسل شهدی غلیظ و شیرین می باشد. در پاسخ به این سوال که بهترین عسل چه عسلی است باید گفت که با توجه به نوع گل و گیاهانی که زنبور عسل از آن شهد جمع آوری می کند و همین طور نوع زنبور، عسل های گوناگونی تولید می شوند. اگر توجه داشته باشید، رنگ و بو و عطر عسل های متفاوت، با همدیگر فرق دارند. دلیل این تنوع به منطقه ای که عسل تولید می شود هم بستگی دارد. در زمان خرید عسل باید بدانید که بهترین عسل چه عسلی است. فروشگاه روغن مارکت مرهم با ارائه ی مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات ارگانیک آماده ی ارائه ی خدمات به مشتریان خود می باشد. بهترین عسل را در شیراز می توانید از فروشگاه روغن مارکت مرهم، هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

بهترین عسل چه عسلی است؟ همه ی افراد دوست دارند که در ازای پولی که پرداخت می کنند، طبیعی ترین و بهترین و با کیفیت ترین عسل را تهیه کنند. چون با خرید بهترین عسل می توانند از خواص بی نظیر آن بهره ببرند. شاید این واقعیت کمی تلخ باشد، ولی چون در بازار برای تولید کننده ها هیچ گونه گریدبندی از طرف دولت و یا هر نهاد دیگری ایجاد نشده است، تشخیص مرغوبیت عسل و یا این که عسل کدام منطقه کیفیت بهتری را دارد، کمی دشوار شده است. همین امر موجب شده است که هر فرد، عسل منطقه ی خود را بهترین عسل بداند. به عنوان نمونه: کسی که در کردستان زندگی می کند، به دلیل تنوع گیاهی آن منطقه بهترین عسل ایران را مخصوص خطه ی خود می داند.

ادامه مطلب  مخلوط کندر و عسل

با توجه به محل تولید عسل، می توان مرغوب بودن عسل را تشخیص داد؟

  • تشخیص عسل اصل

احتمالا این سوال که بهترین عسل چه عسلی است ، ذهن بیشتر افراد را درگیر کند. کشور عزیزمان از نظر تولید عسل در بین 4 کشور برتر دنیا قرار گرفته است. دلیل این برتر بودن هم به خاطر تنوع اقلیمی بسیار بالای آن می باشد. طبق تحقیقات انجام شده بیشتر از پنجاه نوع عسل تک گل در ایران وجود دارد که با اسم چند گیاه در بازار موجود هستند. از انواع عسل های چند گیاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) عسل اقاقیا
2) عسل کنار
3) عسل خارمریم
4) عسل نمدار
5) عسل آویشن
6) عسل پنبه
7) عسل اکالیپتوس
8) عسل گز
9) عسل گون
10) عسل شوید
11) عسل مرکبات
12) عسل گشنیز
13) عسل زرشک
14) و…

 


تشخیص عسل طبیعی و اصل در شیراز با نمونه های تقلبی یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید عسل طبیعی اصل مورد توجه قرار می گیرد. توجه داشته باشید افراد سودجو زیادی وجود دارند که با استفاده از ترکیبات قندی مضر، عسل تقلبی را با قیمت خیلی کمتر به فروش می رسانند و به کسب سود و در آمد می پردازند.

برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی باید از یک مرکز و مجموعه معتبر خرید نمایید.


همین امر موجب شده است که کیفیت عسل را نتوان بر اساس منطقه ی تولید آن در نظر گرفت. البته این به معنی بد بودن عسل کردستان یا تبریز از دیگر عسل های مناطق کشور نمی باشد. چون هر منطقه دارای پوشش گیاهی خاص خودش می باشد و برای همین خاطر نمی توان گفت الزاما عسل یک خطه کیفیت بالاتر و بهتری دارد. در پاسخ به این سوال که بهترین عسل چه عسلی است، می توان گفت که بهترین عسل، عسلی است که زنبورهای عسل برای تولید آن به جای شکر از شهد تغذیه کرده باشند.

ادامه مطلب  خاکشیر و عسل برای لاغری

برای تشخیص بهترین عسل باید به چه فاکتورهایی دقت کرد؟

برای تشخیص این که بهترین عسل چه عسلی است باید در ابتدا به فروشنده ی آن اعتماد کرد. همان گونه که می دانید راه دیگر تشخیص عسل طبیعی و کیفیت سنجی آن، انجام آزمایشات گوناگون در مورد عسل در آزمایشگاه های معتبر می باشد. برخی از فاکتور ها و پارامتر های سنجش کیفیت عسل به موارد زیر بستگی دارد:

1) میزان رطوبت عسل
2) میزان پرولین
3) میزان آنزیم دیاستاز
4) نسبت فروکتوز به گلوکز
5) میزان HMF

فروشگاه روغن مارکت مرهم در شیراز با ارائه ی تمامی محصولات مرغوب و اصل تا به امروز توانسته است که رضایت و اعتماد مشتریان خود را همواره جلب نماید. برای پیدا کردن بهترین عسل می توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و طبیعی ترین عسل را با اطمینان خاطر تهیه و خریداری نمایید.

قیمت عسل طبیعی بسیار متنوع و از استاندارد کلی پیروی نمیکند. قیمت خرید عسل طبیعی شیراز بسته به نوع عسل بسیار متغیر است. گران ترین نوع عسل شیراز، نمونه های کوهی و وحشی هستند که هر ساله به کشورهای عربی نیز صادر می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید