شیره

شیره انجیر برای بواسیر

شیره انجیر برای بواسیر

شیره انجیر مرهم بواسیر

بواسیر از جمله مشکلات شایع و آزاردهنده ای است که در اثر دهیدراته شدن بدن به وجود می آید. برای تامین و حفظ آب بدن و به عبارتی هیدراته نگه داشتن آن، مصرف غذاهای فیبردار اهمیت زیادی دارد. در این مورد می توانیم به استفاده از شیره انجیر برای بواسیر اشاره کنیم. شیره انجیر به عنوان فرآورده ای غنی از فیبر غذایی می تواند مرهم ناراحتی‌ هایی چون بواسیر یا هموروئید باشد.

خواص شیره انجیر برای بواسیر

در ارتباط با شیره انجیر و درمان بواسیر نکات زیادی می توان گفت. همانطور که گفته شد شیره انجیر به عنوان یکی از فرآورده‌ های تولید شده از میوه انجیر، حاوی مقدار زیادی فیبر طبیعی است. به همین دلیل این محصول می‌ تواند در پیشگیری از مشکلاتی چون یبوست و بواسیر موثر باشد. همچنین با مصرف شیره انجیر می توان بواسیر یا هموروئید را درمان کرد. این محصول نیز همچون بسیاری از شیره های گیاهی، ماده ای ملین است، از این رو به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌ کند.
اما خواص شیره انجیر برای بواسیر را از منظری دیگر نیز می‌ توانیم بررسی کنیم. مصرف شیره انجیر می تواند برخی از عوامل به وجود آورنده یبوست و به دنبال آن بواسیر را برطرف کند. به عنوان مثال استفاده از این شیره گیاهی در رفع کم خونی موثر است. کم خونی یکی از عوامل ایجاد مشکلات گوارشی چون یبوست است. به همین دلیل می‌ توان گفت شیره انجیر به اشکال مختلف به درمان بواسیر کمک می کند.

 

****با توجه به موارد عنوان شده مصرف شیره انجیر تاثیر زیادی در روند سلامتی انسان دارد از این رو پیشنهاد می کنیم حتما این محصول را در وعده غذایی خود قرار دهید. البته پیش از آن توجه داشته باشید که محصول را از فروشگاه معتبر خریداری نمایید تا از کیفیت و کمیت آن مطمئن باشید. گفتنی است که قیمت آنلاین شیره انجیر در شیراز با توجه به مقدار سفارش متفاوت خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید شیره انجیر می توانید به وب سایت روغن مارکت مرهم مراجعه و با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.***

ادامه مطلب  شیره انگور اصل در شیراز

 

انجیر در درمان بواسیر

انجیر از بهترین میوه هایی است که به منظور درمان بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول سرشار از یک فیبر خوراکی با نام لیگنین است. لیگنین تاثیر زیادی در پیشگیری از یبوست دارد. ضمن این که می تواند به درمان یبوست و عوارض ناشی از آن همچون بواسیر کمک کند. فرقی نمی کند انجیر به صورت خشک یا تازه مصرف شود، در هر صورت این محصول به شکلی موثر یبوست و بواسیر و دیگر ناراحتی های مشابه را برطرف می کند. علاوه بر این، دیگر محصولات به دست آمده از انجیر نیز همچون برگ یا ساقه انجیر برای بواسیر مفید هستند.

شیره انجیر در درمان بواسیر

شیره انجیر طبیعی در شیراز

تاثیر انجیر در درمان بواسیر

تاثیر انجیر در درمان بواسیر از دیرباز شناخته شده است. انجیر در میان پرفیبرترین محصولات غذایی جای دارد، بنابراین طبیعی است که مصرف آن تاثیر زیادی بر سلامتی دستگاه گوارش داشته باشد. انجیر و فرآورده های آن عموما ملین هستند. استفاده از این محصولات می تواند حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش را تسهیل کند. ضمن اینکه مصرف این فرآورده ها به تامین فیبر مورد نیاز بدن کمک می‌ کند. وجود فیبر در رژیم غذایی عاملی مهم در پیشگیری از کمبود آب بدن و بروز یبوست و بواسیر است.

خواص برگ و شیره درخت انجیر

درخت انجیر از جمله درختانی است که به برخورداری از خواص و فواید بسیار شهرت دارد. گذشته از میوه انجیر، برگ درخت انجیر و شیره به دست آمده از این درخت هر یک از خواص فراوانی برخوردارند. برای نمونه می توانیم به فواید و خواص متعدد جوشانده و دم کرده برگ درخت انجیر اشاره کنیم. استفاده از جوشانده برگ درخت انجیر می تواند درد شکم را درمان کند. از دم کرده برگ درخت انجیر برای درمان سرفه نیز استفاده می‌ شود. از آنجایی که برگ های درخت انجیر خواص ضد التهابی دارند، همچون یک مسکن عمل کرده و به رفع و تسکین مشکلاتی چون ورم طحال، درد مفاصل و آرتروز کمک می کنند.
شیره درخت انجیر نیز به نوبه خود سرشار از خواص و فواید شگفت انگیز است. این شیره سفید رنگ که طعمی تلخ و گزنده دارد، به عنوان یک داروی موضعی شناخته می شود. با استفاده از شیره درخت انجیر به صورت موضعی می توان میخچه پا یا زگیل را برطرف کرد. همچنین مصرف موضعی ترکیب شیره درخت انجیر به همراه شنبلیله در درمان نقرس موثر است. علاوه بر این، از این شیره گیاهی می توان در تولید ضمادهای التیام بخش و برطرف کننده زخم های پوستی استفاده کرد.

شیره درخت انجیر

شیره انجیر در شیراز

خواص برگ و شیره درخت انجیر در درمان بواسیر

در درمان بواسیر می توان از بخش های مختلف درخت انجیر به منظور درمان بیماری بواسیر استفاده کرد. ضمن اینکه این محصولات می توانند در پیشگیری از بروز بواسیر موثر باشند. برگ درخت انجیر اگر پخته شود همچون یک ماده غذایی ملین عمل می کند، در نتیجه می‌ تواند از بروز بواسیر پیشگیری کند. همچنین شیره درخت انجیر مسهل است و قادر است یبوست را برطرف کند. البته باید در نظر داشت که این شیره سمی است و مصرف خوراکی آن توصیه نمی شود.
از آن جایی که برگ درخت انجیر خاصیت تسکین دهندگی دارد، آن را با هدف التیام بواسیر مورد استفاده قرار می‌ دهند. برای این منظور برگ درخت انجیر را به آب جوش اضافه کرده و می گذارند تا سرد شود. نشستن در لگن حاوی این ترکیب کمک می‌ کند تا التهاب ناشی از بواسیر تسکین پیدا کند.

ادامه مطلب  درمان زگیل تناسلی با شیره درخت انجیر

شیره در حقیقت نوعی عصاره از میوه ها است که طعمی شیرین دارد  و از میوه هایی مانند کشمش و انگور تهیه می شوند. خواص زیادی برای این شیره ها ذکر شده است. معمولا آن را در وعده صبحانه میل می کنند و حتی بچه ها نیز عاشق طعم آن خواهند شد. یکی از نکات مهم در خرید انواع شیره در شیراز، اصل بودن آن ها است. زمانی که در تولید آن ها از مواد افزودنی استفاده نشود و تولیدشان به روش های سالم انجام شود، ارزش غذایی بالایی دارند. یعنی خرید انواع شیره طبیعی و ارگانیک در شیراز اهمیت دارد.


خواص انجیر دارویی برای درمان بواسیر

انجیر میوه پر خاصیتی است، از این رو چندان عجیب نیست که از خواص دارویی و درمانی بسیار برخوردار باشد. استفاده از شیره انجیر برای بواسیر، میوه انجیر برای رفع یبوست یا برگ درخت انجیر به منظور تسکین بواسیر چند نمونه از موارد مصرف دارویی این میوه و فرآورده های مرتبط با آن هستند.
انجیر با برخورداری از فیبر فراوان کمک زیادی به سلامتی دستگاه گوارش می کند. این محصول می‌ تواند همچون دارویی طبیعی روده ها را پاکسازی کرده و از بروز بواسیر جلوگیری کند. علاوه بر این انجیر و فرآورده های حاصل از آن خاصیت ضد التهابی دارند، از این رو مصرف آنها در فروکش کردن درد و التهاب بواسیر موثر است.

روش استفاده از شیره انجیر طبیعی در شیراز برای بواسیر

عملکرد دستگاه گوارش ارتباط زیادی به نوع تغذیه دارد. با قرار دادن مواد غذایی فیبردار در رژیم غذایی می توان انتظار داشت که دستگاه گوارش به خوبی عمل کرده و مشکلاتی چون یبوست و بواسیر برطرف شوند. در این مورد میوه تازه انجیر و محصولات تهیه شده از آن گزینه های ایده آلی به شمار می‌ روند. معمولاً در این زمینه مصرف منظم انجیر تازه یا انجیر خشک خیس خورده کمک زیادی می‌ کند. اما برای بهره‌ مندی از تاثیر انجیر در درمان بواسیر از شیره این میوه نیز می‌ توان استفاده کرد. مصرف شیره انجیر در حد متعادل می‌ تواند از بواسیر پیشگیری کرده و آن را درمان کند. برای این منظور می توان شیره انجیر را به تنهایی یا به همراه مواد غذایی چون شیر، ارده یا دیگر شیره های گیاهی مصرف کرد.

شیره انجیر و بواسیر

شیره در شیراز

نکات مهم در استفاده از شیره انجیر برای بواسیر

استفاده از شیره انجیر برای بواسیر با فواید بسیاری همراه است. با این حال لازم است که در ارتباط با مصرف این محصول نکاتی در نظر گرفته شود. از آن جایی که شیره انجیر کالری زیادی دارد افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید در مصرف آن احتیاط کنند. همچنین طبع این محصول گرم است، بنابراین ممکن است برای افراد با مزاج گرم چندان مناسب نباشد. در این مورد می توان شیره انجیر را در کنار مصلحات آن مصرف نمود.

ادامه مطلب  شیره انگور اصل در شیراز
بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “شیره انجیر برای بواسیر

  1. ساناز محمدی گفت:

    یعنی خدایی یکی از بهترینننن چیزها هست برای بواسیر و یبوست. شیره انجیر اصل یا شربت انجیر خیلی عالیه برای یبوست

    1. oilmarham گفت:

      بله دقیقا همینطوره.

دیدگاهتان را بنویسید