عسل

ساکارز عسل طبیعی چقدر است؟

ساکارز عسل طبیعی

طبیعی بودن و غیر طبیعی بودن عسل را از کجا می توان فهمید:

افرادی که می دانند ساکارز عسل طبیعی چقدر است، به راحتی می توانند طبیعی و غیر طبیعی بودن آن را تشخیص دهند. عسل دارای انواع گوناگونی مانند عسل خام و عسل طبیعی و عسل ارگانیک و … می باشد. دلیل این تنوع، به خاطر گیاهانی است که به وسیله ی زنبورهای عسل مورد تغذیه قرار می گیرند. شرایط محیطی و چگونگی نگهداری و ارائه ی آن با توجه به مراکز فروش متفاوت می باشد. به صورت کلی تقریبا 40 درصد از عسل را گلوکز و 35 درصد آن را فروکتوز و تقریبا 3 تا 10 درصد آن را ساکارز تشکیل می دهد.
خرید عسل طبیعی اصل در شیراز را تنها می توان از روغن مارکت مرهم تهیه کرد. روغن مارکت مرهم در شیراز به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه هایی می باشد که اقدام به ارائه ی محصولات با کیفیت و ارگانیک می نماید. فروشگاه روغن مارکت مرهم این امکان را به مشتریان خود می دهد تا بتوانند تمامی محصولات ارگانیک را از انواع روغن تا کره و شیره جات و ارده ها گرفته تا طبیعی ترین عسل را تهیه و خریداری نمایند. این مجموعه دارای انواع عسل و دیگر ترکیبات آن می باشد.


قیمت عسل طبیعی در شیراز به صورت عمده و خرده از طریق فروشگاه اینترنتی روغن مارکت مرهم قابل استعلام می باشد. عسل هایی نظیر عسل کنار، عسل چهل گیاه و .. در این فروشگاه به صورت آنلاین با قیمت مناسب به فروش می رسد.


ساکارز عسل چیست؟

شاید این سوال ذهن شما را درگیر نماید که ساکارز عسل طبیعی چقدر است؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است در ابتدا بدانیم که، ساکارز عسل چیست. عسل به عنوان یک شیرین کننده ی طبیعی به حساب می آید که به وسیله ی تغذیه ی زنبورهای عسل از شهد و ساخارین گیاهان تولید می شود. به این صورت که زنبورهای عسل با تغذیه از گیاهان اقدام به جمع آوری شهد و ساخارین گیاهان را می کنند. این موضوع شاید برای شما جالب باشد که بدانید عسل از 180 ماده ی متفاوت تشکیل شده است و دلیل این طعم بی نظیر و خاصیت های زیاد و شگفت انگیز آن به همین دلیل است.
ساکارز عسل طبیعی چقدر است؟ برخی از افراد کمتر بودن درصد ساکارز عسل را، به خاطر طبیعی تر بودن آن می دانند. ساکاروز همان قند موجود در شهد می باشد که به وسیله ی آنزیم هایی که در بدن زنبورهای عسل وجود دارند، تبدیل به قندهای ساده تر مانند گلوکز و فروکتوز می شوند. گلوکز و فروکتوز به خاطر ترکیبات ساده ای که نسبت به قندهای معمولی دارند، از هضم بسیار راحت تری برخوردار هستند. همین امر موجب می شود تا هضم عسل نسبت به سایر قندها بسیار ساده و راحت تر باشد. ساکارز عسل در واقع همان ساکارزی است که در زمان ساخت عسل شکسته نشده و باقی مانده است. گلوکز و فروکتوز قندهای ساده هستند که به آن ها مونوساکارید گفته می شود.

ادامه مطلب  عسل طبیعی شکرک میزند!

 

ساکارز عسل طبیعی

بررسی این که ساکارز عسل طبیعی چقدر است؟

آیا می دانید ساکارز عسل طبیعی چقدر است؟ عسل طبیعی دارای هشتاد درصد قند می باشد که از مونوساکارید تشکیل شده است. فروکتوز و گلوکز دو مولکول قندی می باشد که موجب حفظ رطوبت عسل می شوند. این دو مولکول ماندگاری عسل را چندین سال افزایش می دهند. این درصد به صورت مساوی تقسیم شده است و گلوکز و فروکتوز را می توان به نسبت تقریبا مساوی در عسل مشاهده کرد. تنها موردی که موجب ایجاد کمی تفاوت می شود، نوع گیاهانی است که به وسیله ی زنبورهای عسل مورد استفاده قرار می گیرند.
با تست ساکارز می توان فهمید که ساکارز عسل طبیعی چقدر است. با استفاده از این تست می توان فهمید که عسل از شهد گیاه استفاده کرده و یا به زنبور عسل، تغذیه ی مصنوعی خورانده شده است. البته در همین راستا ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که درصد ساکارز در عسل های مختلف متفاوت است. در کنار مونوساکارید که به عنوان قند اصلی سازنده ی عسل است، تقریبا 3 تا 10 درصد قند ساکارز می توان مشاهده کرد.
در صورتی که میزان ساکارز بیشتر از این مقدار گفته شود، احتمال این کار وجود دارد که از آب و شکر و یا شیرین کننده در تهیه ی عسل استفاده شده است. در صورتی که قصد خرید عسل طبیعی با ساکارز زیر 5 درصد را داشته باشید می توانید از سایت روغن مارکت مرهم تهیه کنید.


بدون شک یکی از مهم ترین دلایل خرید انواع کره آجیل در شیراز داشتن ویتامین و مواد مغذی است، به طور کلی این محصولات با داشتن میزان کالری مناسب جایگاه ویژه ای در میان سفره های صبحانه دارند.

خرید عسل طبیعی در شیراز نیازمند شناخت نوع آن و مراجعه به مراکز معتبر عرضه کننده دارد. در شیراز به علت شرایط آب و هوایی مناسب، هر ساله انواع مختلف این محصول عرضه می شود. خرید عسل طبیعی اصل طی چند سال گذشته به علت خشک سالی های اخیر در تمامی مناطق شیراز امکان پذیر نخواهد بود. شیراز به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران با سوغاتی های فراوان یکی از مراکز مهم خرید و فروش محصولات ارگانیک و طبیعی می باشد. با فرا رسیدن پاییز در شیراز، فصل برداشت عسل های کوهی نیز آغاز می شود.

ادامه مطلب  مخلوط کندر و عسل
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید